Når du tar betalt for abonnementet fra et annet system kan du bruke betalingsløsning «Ekstern».
Denne fungerer på mange måter som «Ingen» betalingsløsning med at du kan:
- Legge den manuelt til brukere i admin
- Endre utløpsdato
- Den påvirker ikke betalinger eller regnskap
- Brukere kan endre betalingsløsning
Den fungerer anderledes enn «Ingen» betaling ved at:
- Den kan være aktiv og vil da automatisk fornye seg selv.
- Infotekst for brukeren vil si at abonnementet faktureres fra annet system.
- Brukeren kan stoppe fornyelse (kundeservice vil få en e-post melding om det).
- Brukeren kan aktivere fornyelse igjen (kundeservice får en e-post melding om det).
- Kundeservice vil få epost dersom brukeren endrer til en annen betalingsløsning.
Legg opp Ekstern betaling
Velg «Gi brukeren abonnement»
I nedtrekksmenyen velger du «Ekstern».
Deretter velger du abonnement og klikker «Gi abonnement til brukeren» nederst.